تایتل قالب body { -webkit-touch-callout: none; -webkit-user-select: none; -khtml-user-select: none; -moz-user-select: none; -ms-user-select: none; user-select: none; } طراحی سایت سئو قالب بیان
زیرا که آفتاب، تنهاترین حقیقت ِ شان بود ..


اون دفعه داشتم سخنرانی می‌کردم که بابا، نکنید این کارا رو. به خدا اینی که هوروش بند و پازل بند و ماکان بند و کوفت بند و زهرمار بند دارن بعنوان موسیقی بهتون حواله می‌کنن ، اهانته بهتون. ظلم به موسیقیه. شوپن و لیست و بتهوون اگه زنده بودن و می‌دیدن موسیقیِ امروز، افکتای آماده ی انواع نرم افزارای دی‌جی ئه و بْیت های مختلف که روی هم سوارن و تهشم اون آقا صداخوشگله اسم آهنگسازو میگه، ( نمی‌دونم شان یه «آهنگساز» انقد پایینه که اسمش ته آهنگ گفته شه؟ بابا امضای آهنگساز، رنگ موسیقیشه. اگه آهنگتون جنس و رنگ داشت که دیگه جامه نمی‌دریدین که همه بفهمن آهنگ مال شماست ) و وای که اگه می‌دونستن می‌نشستن دسته‌جمعی شیون سر می‌دادن و روله روله می‌کردن :))))
خییییلی چیزا هست که من درباره موسیقی نمی‌دونم. در واقع من صراحتاً هیچ چیز درباره موسیقی نمی‌دونم. مطلقا هیچ چیز. ولی همون اندک مسائلی رو که سعی کردم بفهمم، همون انگشت شمار دفعاتی که دقت کردم تا شاید عمقش رو حس کنم، لرزیدم از دنیا ش، عمقش، وسعتش. اینکه چه قدر واضح صحبت می کنه باهات، چه قدر ملایم نُتا میان می شینن کنار همدیگه و جمله می شن و قصه می گن .. که چه قدر شیوا می گن از خشم، عشق، نفرت، شادی، ترس، غصه، دلتنگی، هیجان .. درست همونجایی که زبان از گفتن و قلم از نوشتن عاجز میشن، داستان موسیقی آغاز میشه و تا ته قلبت نفوذ می کنه .. من هیچی نمی دونم از موسیقی اما می دونم زبان من از توصیفش قاصره و فقط موسیقی می تونه موسیقی رو معنا کنه.
و واقعا این عظمت رو نمی شه نادیده گرفت و به راحتی اسم هر اثری رو گذاشت موسیقی و بعد هم ادعا کرد که سلایق باهم متفاوتن. همیشه بحث سلیقه و پسندیدن درمیون نیست، بحث ارزش هنری هم هست که خب. چی بگم بیش از این. نه اینکه گوش دادنش بد باشه ! اصلا ! فقط سلیقه و سبْک نشه کاش.

 

حالا جالب اینجاست که با تمام این توصیفات، خودم به طرز انکارناپذیری سوق یافته م به سوی همین آهنگا و جدا هم نمی شم =))) می گن مسخره نکن خدا سوسکت می کنه ها. سوسک شدم قشنگ.


حالا بیایم یکم موسیقی «فاخر» گوش کنیم بشوره ببره سخنرانیای پوچ منو. =))

 

کار دادی دستم- پازل بند

ش. قاف ۲۶ اسفند ۹۶ ، ۱۶:۵۹ ۴ ۱ ۴۰۷

تماس برقرار شده (۴)

  • Neg
    شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ , ۱۹:۰۳
    وای
    آخه لامصب
    از اسفند که شروع کرد موسیقی ایرانی درس دادن، همون روز اول، حتا همایون شجریان هم گذاشت کنار!
    نگم برات که چه‌قدددددر از موسیقی ایرانی هیچّی نمی‌دونیم! و تا چه اندازه عمیق‌ه، و یه مشت مزخرف دارن خودشونو به اسم موسیقی ایرانی و چه و چه تو حلق ما فرو می‌کنن.
    و کلا، چه‌ چیزها که فهمیدم امسال، و باید سال‌هل گریست برای چیزای ازدست‌رفته‌مون.
    • author avatar
      ش. قاف
      ۲۶ اسفند ۹۶، ۱۹:۴۳
      ایرانی، غیر ایرانی، هرچی باشه خیلی فرق داره با اینی که الآن هست. :))
      نه اینکه خودم گوش ندما. ولی واقعا هیچی نمیدونیم.
  • آسو نویس
    شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ , ۲۱:۳۶
    به قول استادمون آهنگای خز نیازه یه وقتایی.
    :-میره که آهنگی که گذاشتیو دانلود کنه
    • author avatar
      ش. قاف
      ۲۷ اسفند ۹۶، ۰۲:۰۸
      بابا واقعا نیازه. تو ماشین و جمع دوستانه و خونوادگی و مسخره بازی واقعا نمیشه موسیقی فاخر گذاشت که =)))
      باید یه چی باشه که فقط گوش کنی و حال کنی. قابل فهم واسه همه.
      ولی اینکه سلیقه ادما اینقدر دست پایین باشه و دیگه نخوان به خودشون زحمت بدن یه ذره به موسیقیش دقت کنن و درکش کنن بده واقعا.
  • ع. ا.
    شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ , ۲۳:۱۲
    شایا دیروز یکی از این شبکه‌های تلویزیون  که بین آهنگا نظرسنجی می‌ذاره یه سری گزینه داشت که واقعا هنگ کردم.
    هشت تا آهنگ بود. یکیش بهنام بانی بود یکیش علیرضا طلیسچی و یکی دیگه‌ش هوروش‌بند
    واقعا باورم نمی‌شد که از رسانه‌ی ملی چنین مزخرفاتی داره پخش می‌شه!
    • author avatar
      ش. قاف
      ۲۷ اسفند ۹۶، ۰۲:۱۰
      نمیدونم ربطی داره یا نه ولی حس کردم در این لحظه باید بگم از کوزه همان برون تراود که در اوست =)))
      وقتی رسانه ملی اینه دیگه انتظاری از کسی نمیره والله.وقتی از موسیقیای شاهکار تاریخی برا پس زمینه حرف مجریا استفادهمیکنن بدون کپی رایت و ... :)))
  • آسو نویس
    سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ , ۲۳:۳۳
    اومدم بگم این اهنگ رو انقدر گوش دادم که خفه شدم.مرسی اه
    • author avatar
      ش. قاف
      ۱ فروردين ۹۷، ۰۱:۵۶
      تبریک میگم شما هم به کمپین #آری_به_آهنگ_خز پیوستید.
      در ادامه سنجاق میکنم #ما_انگشتای_دستیم_کنارهم_نشستیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

« _همسایه های کوچک! (با آنان چنین گفتم.)
گور ِ من کجا خواهد بود؟ »
« _در دنباله ی دامن ِ من. » چنین گفت خورشید.
« _در گلوگاه ِ من. » چنین گفت ماه.